Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Το νερό ησυχάζει.....μέρος 1ο (χιχι)

Αγαπημένη ατάκα της μαμάς-μου- ειδικά τα μεσημέρια, όταν αρνούμουν να κοιμηθώ και γύριζα σαν τη σβούρα......
(λες να είμαι υπερκινητική;;;;; χρήζει ανάλυσης!!)
Μέσα στις νέες εμπειρίες των διαδικτυακών συνεδρίων και εργαστηρίων, εκεί που παρακολουθούσα ευτυχής το reform να σου ξεφουρνίστηκε και η ερώτηση. "Κάνουν μπλόγκινγκ οι μαθητές;;;;" Καταιγισμός λινκς για ιστότοπους με δωρεάν πρόσβαση. 
Ο Συνταγματάρχης τετρατομήθηκε , από το διχοτομηση της γωνίας ( θα με σκοτώσουν οι φιλόλογοι και οι μαθηματικοί μαζί - μόλις την έφτιαξα αυτή τη λέξη). 42 καρτέλες  και 63 παράθυρα ανοιχτά....
Μέσα σε όλα ένα "μικρούτσικο" μου κίνησε την περιέργεια. ........ 
Ιδού : Kidblog.org
Και εξηγούμαι.
Ήθελα να κάνω blog για τα παιδιά. Τα οφέλη αρκετά, περισσότερα πάντως από το να τα βάλω να κλίνουν το  τάδε ουσιαστικό ή το δείνα ρήμα απλά στο τετράδιο.
Πίσω στο μπλογκ!!!! 
 Οι γνωστές πλατφόρμες (τουλάχιστον σ εμένα) προϋπέθεταν ότι θα είχαν τα παιδιά λογαριασμούς email (τις πλατφόρμες  σαν το Edmodo τις κρατάω για μεγαλύτερες τάξεις). Οπότε ακολουθούσαμε την τακτική :"μου στέλνετε email στο wiki μας, και εγώ το αναρτώ στο blog της τάξης που δημιούργησα στο wordpress". H αλήθεια είναι ότι στέλναν τα πουλάκια μου , αλλά όπως και να το κάνεις δεν είναι λειτουργικό και δεν είναι και άμεσο.
Στο Kidblog.org  δημιουργεί ο εκπαιδευτικός ένα λογαριασμό, και από κει και πέρα δηλώνει το όνομα χρήστη που θα έχει ο κάθε μαθητής και έναν κωδικό. Τίποτα άλλο. Αν θέλει μπορεί από τον πίνακα ελέγχου να ορίσει να ζητείται έγκριση από τον ίδιο πριν αναρτηθούν οι αναρτήσεις. Οι μαθητές έτσι αποκτούν τη δική τους σελίδα και μπορούν να γράψουν κείμενο , να ανεβάσουν εικόνες και βίντεο και να το στείλουν για έγκριση. Το περιβάλλον του είναι αυτό του wordpress  απλουστευμένο, ώστε να το διαχειρίζονται και 9 χρονα. Βέβαια δεν είναι πλουμιστό, αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Το σημαντικότερο είναι ότι ο καθένας είναι υπεύθυνος για μια σελίδα, τη σελίδα του, στην οποία μπορεί, ακολουθώντας κανόνες καλής διαδικτυακής συμπεριφοράς, να αναρτά δημιουργίες του και ό,τι άλλο κρίνει και να σχολιάζει.
Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης είναι το μέσο που μπορεί , σωστά χρησιμοποιούμενο, να προσφέρει περισσότερα οφέλη από οποιαδήποτε διδασκαλία, γιατί ενεργοποιεί το σύνολο της τάξης ( όσοι δεν έχουν internet, δουλεύουν είτε στον υπολογιστή της τάξης είτε στο εργαστήρι), και τους προσφέρει έδαφος για να δημιουργήσουν , να εκφραστούν, να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα με την τάξη και τον κόσμο . Οι εργασίες της επόμενης μέρας σαφώς αποτελούν πρόκληση παρά αγγαρεία, όταν ξέρουν ότι θα υπάρχουν είτε στο wiki της τάξης, είτε στο blog, για να μην ΚΣΕεφύγω τελείως και μιλήσω για τους τρόπους ενσωμάτωσης του facebook  , που το μαθαίνουν τα παιδιά μας , όπως και διάφορα άλλα.... από την κακή πλευρά που προσφέρει η συζήτηση με συνομηλίκους......
Αλλά καλά καλά δεν κάνουμε μαθήματα σεξουαλικής αγωγής στους εφήβους (που είναι και απαραίτητο), για την καλή πλευρά του φατσοβιβλίου θα μιλήσουμε;;; Ας πούμε καλύτερα ποια κρέμα ημέρας χρησιμοποιούμε για την αλαβάστρινη επιδερμίδα μας...

1 σχόλιο:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...