Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Β΄Επιστολή παραίτησης

Τέλειωσα με τη διδασκαλία. Ειναι προφανές ότι όσο λιγότερο διδάσκω, τόσο περισσότερο μαθαίνουν. Αν και είναι επώδυνη απόφαση......
 Αν και παραιτούμαι από τη διδασκαλία, δεν εγκαταλείπω την τάξη μου. Αφήνω την πόρτα μου ανοιχτή και κάθομαι στο γραφείο μου , ακόμα κ με τα πόδια πάνω σ αυτό! Τα μαθητούδια μου - δεν θα είναι ήσυχα και οπωσδήποτε δεν θα κάνουν το ίδιο πράγμα. Κάποια δεν θα κάθονται καν στις καρέκλες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι κανένας δεν θα κάθεται πίσω από τον άλλο, στη σειρά. (Πόσο δύσκολο είναι να το δοκιμάσουν μιά φορά έστω και στα γυμνάσια-λύκεια; Τόση σκέψη θέλει;)  Θα θυμίζει χάος και θα υπάρχουν παιδιά παντού μέσα στην τάξη. Σας προκαλώ να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά.
Καθώς θα είμαι στο γραφείο δεν θα διδάσκω ΕΓΩ, θα καθοδηγώ. Θα έχω προσεκτικά δομημένες ερωτήσεις και δραστηριότητες για τον καθένα και την καθεμιά τους. Θα εργάζονται ομαδικά πάνω σε διαφοροποιημένες δραστηριότητες παράγοντας μια ποικιλία Δεν με κοιτάζουν για να τους πω πώς να εργαστούν, διαλέγουν μόνοι τους τον τρόπο μάθησης που ταιριάζει στον καθένα και παρουσιάζουν ΣΕ εμένα όσα έμαθαν. Δεν με αναζητούν για να βρουν απαντήσεις, αναζητούν πηγές που τους έδωσα. Δεν είμαι πια η πηγή της γνώσης, αλλά  άλλη μια μαθήτρια μέσα στο δωμάτιο. Γρήγορα θα γίνω αόρατη και οι μαθητές θα πάρουν στα χέρια τους τον έλεγχο απέναντι στην παρεχόμενη γνώση. Η ζωή μου σαν δασκάλα θα τελειώσει  και μια νέα θα την αντικαταστήσει.
Παρακαλώ όπως αποδεχτείτε την παραίτησή μου. Παρ όλα αυτά θα παραμείνω στο σκάφος σαν  καπετάνιος, πάροχος, οδηγός, φίλος και μαθητευόμενη.
Μετά τιμής


2 σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...