Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Έλξατε, όχι ωθήσατε



Πόσο συχνα, ενστικτωδώς σπρώχνουμε μια πόρτα, ενώ υπάρχει σήμανση "Έλξατε". Δεν τη διαβάζουμε την πινακίδα και πιέζοντας με τον ώμο  περιμένουμε ν ανοίξει, για να μην πω αν δεν ανοίξει σπρώχνουμε βίαια.....
Η σχολική ζωή είναι γεμάτη από πιέσεις- ωθήσεις! Πίεση για επιτυχία, για υψηλή βαθμολογία, για ένταξη στο περιβάλλον το σχολικό, για συμμετοχή στην/στις ομάδες, για συμμόρφωση στους κανόνες, για περισσότερη δουλειά.
Πόσο , όμως όλες αυτές οι πιέσεις λειτουργούν ως κίνητρα για να προσελκύσεις το μαθητή  και να "προ-ωθηθεί" η μάθηση; Το σήμα είναι πάνω στην πόρτα: Ελξατε.....
Η διαδικασία της μάθησης εμπεριέχει την "έλξη". Μία πρόκληση, ξυπνά την περιέργεια. Μια δυνατή κεντρική ιδέα εξάπτει το ενδιαφέρον. Ουσιώδεις ερωτήσεις οδηγούν τους μαθητές στην ουσιώδη γνώση. Μαθησιακές πρακτικές που ενθαρρύνουν τις απορίες, την εξερεύνηση, τη δημιουργικότητα και τη συνεργατικότητα, ευκαιρίες για να οικοδομήσουν νοήματα και να μεταφέρουν τις νεοαποκτηθήσες γνώσεις σε διαφορετικά πλαίσια.
 Ο δρόμος για τη μάθηση ακολουθεί το σήμα "έλξατε" αν θέλουμε να δημιουργήσουμε κίνητρα στους μαθητές για να  πλησιάσουν και εμάς αλλά και να χτίσουν τις δικές τους γέφυρες προς τη γνώση.
what ed said

2 σχόλια:

  1. Να σαι καλά! Αυτό το ωθήσατε μας κοστίζει καθημερινά αρκετές μελανιές.... ας ελπίσουμε οτι θα αρχίσουμε να παρατηρούμε και το έλξατε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...