Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010

"Κλέβοντας" στα διαγωνίσματα

Σε μια συζήτηση στο #edchat στο Twitter διάβασα για τη χρήση των κινητών στην τάξη. Αυτό που απασχόλησε αρκετούς ήταν η αύξηση της χρήσης των κινητών για να "αντιγράψουν" οι μαθητές ( πέρασε η παλιά καλή εποχή του σκονακίου). Το γνωστό στέλνω μήνυμα με την ερώτηση και λαμβάνω σε μήνυμα την απάντηση, για να μην σκεφτώ το μπαίνω στο διαδίκτυο μέσω κινητού και αναζητώ την απάντηση!!!

Θα συμφωήσω με τη γνώμη κάποιων ότι αν ο μαθητής χρησιμοποιεί όλες τις προσφερόμενες πηγές για να βρει μιαν απάντηση, τουλάχιστον αποδεικνύει ότι έχει αρκετή εξυπνάδα. Το ζήτημα δεν είναι η ίδια η αντιγραφή, αλλά οι λόγοι για τους οποίου συμβαίνει. Ένας μαθητής μπαίνει στη διαδικασία να αντιγράψει όταν δεν αισθάνεται ότι κατέχει το αντικείμενο ή όταν δεν μπορεί να απομνημονεύσει- παπαγαλίσει. Η αντιγραφή δείχνει το μοντέλο λειτουργίας της τάξης. Αποκαλύπτει ότι ένα τεστ ή μια εργασία στο σπίτι είναι ρηχή, ζητά την παπαγαλία ή αναμασά τα ίδια και τα ίδια. Αυτό, όμως, δεν είναι μάθηση. Όταν ένας μαθητής αντιγράφει ή "κλέβει" σημαίνει ότι δεν έχει προετοιμαστεί κατάλληλα. Πώς τον βοηθήσαμε να προετοιμαστεί; Ποια μεταγνώση υπάρχει; Ποιους συσχετισμούς τον βοηθήσαμε να κάνει;

Ο μαθητής που μπαίνει στη διαδικασία αντιγραφής είναι πιο καινοτόμος και δημιουργικός από οποιαδήποτε αντιπροσωπευτική βαθμολόγηση. Και μόνο το ότι μπαίνει στη διαδικασία να χρησιμοποιήσει σκονάκι ή να ανοίξει βιβλίο και να βρει μια απάντηση χρειάζεται ιδιαίτερη δημιουργικότητα. Αυτού του είδους οι μαθητές μπορεί να είναι κακοί στην απομνημόνευση, αλλά έχουν εφευρετικότητα. Δεν είναι δείγμα τεμπέλη μαθητή, απλά προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα σύστημα που δεν τους δίνει κίνητρα, που δεν τους ενεργοποιεί, που δεν αναγνωρίζει και σέβεται τη δυσκολία τους στην απομνημόνευση και επιβραβεύει την παπαγαλία. Είναι μαθητές που ενδιαφέρονται για την επιτυχία, αλλιώς θα παρέδιδαν λευκή σελίδα και δεν θα σκέφτονταν την αντιγραφή.

Την απάντηση θα πρέπει να την αναζητήσουμε σε εμάς, όπως και τον τρόπο αναζήτησης της γνώσης, εξετάζοντας ό,τι ξέρουν και το πώς αναζητούν αυτό που δεν ξέρουν. Το ίδιο δεν γίνεται και στον πραγματικό κόσμο;;;

Φοβερός και τρομερός καθηγητής δεν δέχεται το τεστ του μαθητή γιατί άργησε να το παραδώσει. Ο μαθητής τον ρωτάει αν ξέρει ποιος είναι και αφού ο καθηγητής απαντά αρνητικά, χώνει το τεστ στη μέση και φεύγει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...