Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2014

8 απαραίτητες δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι μαθητές για το μέλλον


Αν και τα πρέπει στη ζωή μας έγιναν υπερβολικά πολλά και όταν ξεκινάς με ένα "πρέπει" μπαίνεις μέσα σε όρια και καλούπια, πόσο δε περισσότερο χρειάζεται να οριοθετήσεις αυστηρά το χωροχρόνο γύρω σου όταν τα "πρέπει" είναι οκτώ.
Η φετινή έρευνα Pearson(1*) με τίτλο "Η καμπύλη της μάθησης" αφορά την εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο και ένα τα θέματα έρευνας ήταν τα εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον πλανήτη.
Είναι ενδιαφέρον ότι στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκεται το θέμα: δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι μαθητές, ώστε να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς αλλά και κάποιους τρόπους με τους οποίους δυνητικά μπορούν να αντιμετωπισθούν οι ελλείψεις στα εκπαιδευτικά συστήματα. 


Και αν μέχρι τώρα το  παραδοσιακό τρίπτυχο "Ανάγνωση-Γρaφή-Μαθηματικά" (τα 3 Rs: Reading, Writing, Arithmeticόριζε τα Αναλυτικά Προγράμματα, υπάρχουν  8 δεξιότητες που θεωρούνται πλέον απαραίτητες για τη γενιά του 2024, γιατί, προσωπική μου άποψη είναι ότι  σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να γνωρίζουμε  με ποιες δεξιότητες θα πρέπει να αντικατασταθούν και αυτές οι 8, που σήμερα προτείνονται, μια και ο κόσμος μας μεταβάλλεται ιδιαίτερα γρήγορα και οι εξελίξεις της τεχνολογίας δεν επιτρέπουν σχεδιασμούς μακρόπνοους που θα αλλάξουν στην επόμενη 30ετία-όπως μας έχει συνηθίσει το ελληνικό γίγνεσθαι.
Αλήθεια ποιες και πόσες από  αυτές τις δεξιότητες  έχουμε ενσωματώσει στις τάξεις μας; Ποια θεωρούμε πιο δύσκολη;
  • Ηγεσία (Leadership)
  • Ψηφιακός Αλφαβητισμός (Digital Literacy)
  • Επικοινωνία (Communication)
  • Συναισθηματική Νοημοσύνη (Emotional Intelligence)
  • Επιχειρηματικότητα (Entrepreneurship)
  • Παγκόσμιος πολίτης (Global Citizenship)
  • Επίλυση Προβλημάτων (Problem solving)
  • Εργασία σε ομάδες (Team-working)
Η "ιστορία" της Νότιας Κορέας 


Η Νότια Κορέα αποδεικνύει την αλληλεπίδραση μεταξύ των δεξιότητων των ενηλίκων και των απαιτήσεων των εργοδοτών. Στη Νότια Κορέα οι νέοι 20-24 ετών έχουν αποτελέσματα πάνω από το μέσο όρο στις μαθηματικές γνώσεις και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, αλλά είναι κάτω από το μέσο  όρο στις ηλικίες άνω των 30 ετών. Σύμφωνα με τον Randall S Jones του ΟΟΣΑ (OECD), η μείωση των δεξιοτήτων εξηγείται από την ύπαρξη πολλών πτυχιούχων «που εκπαίδεύονται για υπαλληλικές θέσεις εργασίας που όμως δεν υφίστανται». Αυτό οδηγεί σε ένα υψηλότερο από το μέσο όρο ποσοστό ανθρώπων που δεν καταφέρνει να εξασφαλίσει εργασία, καθώς και την ταχύτερη απώλεια των δεξιοτήτων τους. 

______________________________________________
1* Pearson PLC: πρόκειται για μια Βρετανική πολυεθνική εκδοτική και εκπαιδευτική εταιρεία με έδρα το Λονδίνο και έτος ίδρυσης 1844. Αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη εταιρεία εκπαίδευσης και ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος στον κόσμο.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...